Blog

Marketing Expo – Ahogy a profik csinálják

okt 30, 2014 | Marketing tanulmányok | 0 hozzászólás

Marketing Expo – Ahogy a profik csinálják.

Sok hazai cégvezető naptárában kapott kiemelt figyelmet a tegnapi nap. Nem véletlenül, hiszen tegnap került megrendezésre a 2014-es Marketing Expo a Marketing Commando szervezésében.

Egy ilyen rendezvény hivatott arra, hogy felzárkóztassa a lemaradókat, hogy azok, akik képesek tartani a lépést, egymás tapasztalatait meghallgatva tovább fejlődjenek és tovább építsék kapcsolati rendszerüket.

Ha Ön is ott volt, akkor tudja, miről beszélek, ha nem volt ott, akkor jövőre ne hagyja ki!

A legtöbb téma nem okozott számunkra meglepetést, hiszen magunk is nap, mint nap használjuk és fejlesztjük ezeket a marketing eszközöket. Rendszeres olvasóink pedig tudják, hogy több témáról publikáltunk részletes írást.

Olvassa el Expo jegyzetemet!

Tervezés

o Marketingterv készítés

Mi ezt vevőgyártó gépezetnek hívjuk. A TOP ügyfeleinknek olyan vevőgyártó gépezeteket építünk fel,
amelyekbe betöltjük az új érdeklődőket, a végén pedig vásárlók keletkeznek.

o SWOT analízis

A leggyakoribb mondat ügyfelektől: “Ó, én számtalan swot analízist csináltam már, a kisujjamban van.”
Tipp! Jó alap nélkül a legmasszívabb ház is összedől. Ne kapkodjon! Fordítson rá kellő figyelmet!

o Pozicionálás

A siker titka: Légy Te az első vagy légy egyedi! Kellemesebb pozíció egy kis piacon piacvezetőnek lenni, mint egy nagy piacon versengeni a konkurensekkel.
Megvan a rés a pajzson…

o Piackutatás
A lehető legtöbb információt kell begyűjteni az ügyfelekről, hogy tökéletesen célzott lehessen a marketing.

Egy új termék bevezetési kampánya

Ez lehet egy:
o teljesen új termék, szolgáltatás, új könyv
o régi termék is újracsomagolva, felturbózva
o limitált kiadású termék
o videó vagy videó sorozat egy ígérettel, stb.

Hogyan lehet magasabb áron eladni ugyanazt a terméket?

Adatbázis építés

Ha van egy saját médiuma, amin keresztül eléri a terméke, szolgáltatása iránt érdeklődőket, az olyan, mintha egy aranybányát nyitna.
A rendszeres kommunikáció hatására az érdeklődők sokkal nagyobb aránya vásárol, sőt, bármikor újra el tudja érni őket egy új ajánlattal.

Fontos kérdések:

o Milyen forrásból szerezzük az érdeklődőket?
o Hogyan és milyen csatornákon kommunikáljunk velük?
o Milyen információkat tudjunk meg róluk?
o Hogyan szegmentáljuk őket?
o Hogyan tartsuk karban a listát, hogy ne értéktelenedjen el?

Új érdeklődők/vevők szerzése

Rengetegen csatornán elérhetjük leendő ügyfeleinket.

o Adwords hirdetés
o Facebook profil és Facebook hirdetés
Facebook és Google hirdetés
o Offline hirdetés
o Szórólap
o Plakát
o DM levél
o Képeslap
o Rádió
o TV

Kampány

Tartsa izgalomban a piacot! Rendszeresen kommunikáljon az érdeklődőkkel, de vigyázzon nem megoldás a rendszeres ár akció!

Vevőérték maximalizálás

Állítson össze egy ajánlatot, és azt fejelje meg egy upsell ajánlattal. Amit vagy fizetéskor a pénztárnál vagy később az ügyfél egy elérhetőségén ajánljon fel!

Utánkövetés

Fontos, hogy a vevővel való kapcsolatunk nem csak az értékesítésig tart. Kapcsolatban kell maradni a vevővel, és új vásárlásra bírni. Ha el is veszne egy ügyfél, sokkal könnyebb és olcsóbb visszaszerezni, mint egy új vevőt becserkészni. Az eltűnt vásárlók ereje.

Hűha érzés a vevőknek

A vevő kapjon mindig többet, mint amire számít, mert ez növeli az elégedettségét, az újravásárlási hajlandóságát és beindítja a szájreklámot A törzsvendégszerzés titka

Ügyfél elégedettség mérése

Fontos, hogy vásárlás után legyen egy ellenőrzés. Kérdezzük meg a vevőt:
Mit szeret a cégünkben a legjobban? Mi az a három tényező, amit a mi iparágunkban utál?
Így lehetőséget adunk a reklamációra, és tudjuk kezelni az esetleges panaszokat, illetve olyan információ kerül a birtokunkba, ami lépéselőnyhöz juttatnak a konkurenciával szemben.

Tanulság:

    1. A Marketing Expon érdemes részt venni.
    2. Használja a marketinget! A hazai vállalkozások nagy része nem használja ki a marketing lehetőségeit, így rengeteg bevételtől esnek el és alul maradnak a konkurenciával szemben.
    3. A legjobb ötlet sem ér semmit, ha nem valósítja meg! Inkább kezdjen bele kevesebbe, de azt vigye végig!
    4. Ha nem megy, kérjen segítséget! Válasszon ki 3 témát a fent említettek közül és fejlessze magát! Ha úgy érzi nem megy egyedül, kérjen tőlünk visszahívást az alábbi űrlapon!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük