Blog

A törzsvendégszerzés titka

okt 30, 2014 | Marketing tanulmányok | 0 hozzászólás

Így kell kiütni a konkurenciát

Ha valakitől megkérdezem, mi kell ahhoz, hogy a vevőkből törzsvásárló legyen, a következő válaszokat szoktam kapni:

1. Jó termék, jó szolgáltatás. Igen ez is kell hozzá, rossz terméket mindenkinek csak egyszer lehet eladni, ráadásul a rossz hír gyorsan terjed. Ezért jó termék nélkül minden vállalkozás esélytelen.

2. Alacsony ár. Ez téves válasz. Az ár miatti elköteleződés csak addig tart, amíg nem jelenik meg egy konkurens, aki még alacsonyabb árakat kínál, vagy kuponos oldalakon hirdeti a terméket.

3. Jó kiszolgálás, kedvesség, figyelmesség. Ez már közelít a lényeghez, de inkább úgy fogalmaznék, hogy a vevőnek többet kell nyújtani, mint amire számít. Valami olyat kell tenni érte, amitől azt gondolja: Ez igen, itt aztán tényleg fontos vagyok!

Most elmesélem, mivel vett le a lábamról a Cukorfalat Büfé.

Kellő vidámsággal és kedvességgel fogadták a gyerekek nem éppen tisztelettudó viselkedését. Partnernek tekintették őket, ami a gyerekeknek és nekem is tetszett.

Aztán jött még sok apró figyelmesség:

– A gyerekek választhattak szívószálat.

– Műanyag pohár helyett felajánlottak vastagfalú üvegpoharat, mert azt talán nehezebben borítják fel. (Mondjuk ebben tévedtek, az én gyerekeim játszi könnyedséggel borítanak fel akármilyen poharat.)

– Nem kellett a pultnál várnunk az ételt, amikor elkészült, kihozták az asztalunkhoz.

– Érzékelték, hogy ha két kisgyerek önállóan hamburgert eszik, akkor kevés lesz a szokásos szalvéta mennyiség, ezért kihoztak nekünk egy kis utánpótlást.

Megjegyzem, ez még nem több, mint amire normális esetben egy vendég számíthat, ettől még nem lett volna „hűha” érzésem.

Az igazi meglepetés az volt, amikor befejeztük az evést, kaptunk három fánkot ajándékba.
Innentől kezdve úgy éreztem, tartozok annyival a kedvességért, hogy mindennap itt eszünk, és így is lett.

Tanulság:

  1. A vevő elkötelezéséhez többet kell neki adni, mint amire számít.
  2. Kedvesség, figyelmesség, mosoly, egyszóval a jó kiszolgálás nem kerül semmibe, és nagyon hatásos.
  3. Ajándékokkal nagyon könnyű elkápráztatni a vevőket. Igaz, az ajándékok jelentenek némi pluszköltséget. Nem vagyok vendéglátós szakember, de három fánk anyagköltsége valószínűleg belefért az 1500 Ft-os vásárlásunk árrésébe, és cserébe a Cukorfalat Büfé bebiztosította, hogy legközelebb is hozzájuk menjünk, még akkor is, ha sor áll a pult előtt.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük